Overzicht van Globe Academie i.s.m. Hogeschool Utrecht
Brigitte is onze expert Daltononderwijs en Brein. Als onderwijs- en ontwikkelingspsycholoog en leerkracht weet Brigitte het theoretische naadloos op het praktische aan te laten sluiten. Onderwijsinnovatie en de werking van de hersenen zijn daarbij haar grootste drive. Dit verklaart ook haar eigen brede ervaring binnen het basisonderwijs, voortgezet onderwijs, wetenschapsknooppunten en lectoraat. Brigitte observeert kinderen graag in hun eigenheid en praat graag met ze in een ‘vrije’ situatie. Want, zo zegt Brigitte, zo leer je meer over kinderen dan iedereen allemaal tegelijkertijd hetzelfde te laten doen. En kun je ze écht bieden wat ze nodig hebben. Haar credo is daarbij: “Blijf vooral niet hangen in systemen en gewoontes! Maar laten we vanuit dat wat we al weten samen het onderwijs inrichten om optimale kansen te creëren voor ieder individu.”
Debbie is onze expert montessorionderwijs en een echte aanvoerder als het gaat om verbinding en samenwerking tussen leerkrachten. Zij gelooft als geen ander in het zelfoplossend denkvermogen van leerkrachten, geïnspireerd door elkaar. En dat is precies hoe ze onderwijsprofessionals en teams traint: ze gebruikt de verantwoording voor je eigen leerproces en spreekt je daar op aan. Bovendien krijg je veel ruimte en tijd om je eigen ontwikkeling vorm te geven en samen met je collega’s te leren. Debbie vertaalt theorie en wetenschap daarbij naadloos terug naar de hedendaagse onderwijspraktijk. Debbie heeft jarenlange ervaring in het montessorionderwijs: als leerkracht, als schoolleider en ook door haar werkzaamheden voor het Montessori Ontwikkel Centrum van de NMV. Tegenwoordig werkt ze vanuit haar eigen bedrijf Montessori Movement 010 samen met Thomas More Hogeschool en vele andere experts. Dankzij deze brede ervaring neemt Debbie je mee in je eigen ontwikkeling tot montessorileerkracht en helpt ze scholen hun montessorivisie te versterken. Recent verscheen van haar hand een stuk in het boek ‘Perspectieven op Montessori’ (Saxion Progressive Education University Press, 2020).
Diana is docent digitale geletterdheid en vindt het geweldig om te zien hoe leerlingen in dit vak mogen ontdekken, ervaren en uitvinden. Fouten maken moet; want alleen dan kun je verder groeien en ontdekken. Ze geniet intens van de trotse blik in de ogen van leerlingen als ze een zelf gemaakt product laten zien. Diana’s onderwijspassie zit dan ook vooral in innovatie, onderzoekend en ontwerpend leren en digitale geletterdheid. Voor 3D printen, robots, programmeren, wetenschap en techniek, SkillsLab, InnovatieLab, pionieren en innoveren ben je bij haar aan het juiste adres. Naast het testen van nieuwe gadgets geeft Diana ook les op Thomas More Hogeschool.
Erwin is een koploper in het onderzoekend en ontwerpend leren. Als bioloog is hij tevens expert natuur- en buitenonderwijs. Bij Thomas More Academie geeft hij vele trainingen over dit onderwerp, naast de Post-hbo opleiding Specialist Onderwijs in Omgeving. Erwin is ervan overtuigd dat je het beste leert vanuit de werkelijkheid, met echte uitdagingen en vragen. Met echte materialen en leerlingen. Problemen en vragen die op je pad komen, los je het beste op door vragen te stellen en oplossingen te ontwerpen. Daarbij moet je fouten durven maken en breed durven verkennen. Leren doe je samen vanuit je intrinsieke motivatie, met eigen verantwoordelijkheid en reflectief vermogen om je handelen steeds te verbeteren. Hoewel er weinig ruimte meer lijkt voor een onderzoekende en ontwerpende manier van werken in en buiten de klas, leert Erwin je als geen ander hoe je dit toch vrij eenvoudig implementeert. Je ervaart direct betrokken leerlingen en creëert boeiend en prettig onderwijs. Dat zorgt ervoor dat leerlingen nieuwsgieriger worden en een maker van de toekomst willen zijn!
Inekes Why is kinderen laten ontwikkelen tot zelfbewuste en gelukkige mensen in de maatschappij. Zelfstandige, zelfbewuste kinderen die verantwoordelijkheid nemen en samen kunnen werken. Daarom staat bij Ineke het kind altijd centraal. Ineke heeft veel ervaring als daltonleerkracht en -visiteur, IB-er, opleidingsdocent, kindertherapeut en onderzoeker voor het Lectoraat Vernieuwingsonderwijs. Haar expertise ligt dan ook vooral op het gebied van het getraumatiseerde kind, zelfregulatie, gedrag, eigenaarschap en executieve functies. Als trainer spreekt ze jou voortdurend aan op jouw passie voor het onderwijs en laat ze je nadenken over wat voor leerkracht je wilt zijn. Zo ontwikkel je samen excellent basisonderwijs met elkaar, met de focus op ontwikkeling en verbetering!
Door te vertragen, ontstaat er ruimte om van en met elkaar te leren. In een tijd waarin we allemaal meerdere rollen vervullen, ontwikkelingen elkaar razendsnel opvolgen en we moeten blijven innoveren, is dat extra belangrijk. Daarbij draait alles om een sterke basis: wat maakt jou jou? Welke waarden zijn voor jou belangrijk en wat heb je liever niet? Joyce’ missie is er samen met jou voor te zorgen dat kinderen van nu, onderwijs kunnen volgen vanuit het waarderend perspectief. Dat ze gezien worden in wie ze zijn en leren invloed te hebben op hun eigen veerkracht en welbevinden. En dat jij daar als onderwijsprofessional deelgenoot van kan zijn. Joyce is bij de Academie betrokken als programmaleider, procesbegeleider en coach. Daarnaast is ze docent Master Passend Meesterschap en organisatiecoach bij Thomas More Hogeschool. Met haar krachtgerichte coaching legt Joyce voortdurend verbanden tussen vraagstukken en de beïnvloeding hiervan in je eigen werkcontext. Haar doel is daarbij samen een duurzaam resultaat te behalen met oog voor het proces. Progressiegericht werken, aanmoediging en hoge verwachtingen vanuit moed en kwetsbaarheid staan hierbij voorop. Joyce maakt je bewust van je eigen denken, voelen, willen en handelen en koppelt dit aan bezield leiderschap door de plek der moeite niet te schuwen.
Liesbeth is een absolute specialist op het gebied van sociaal emotionele en sensomotorische ontwikkeling van kinderen. Liesbeths gaat uit altijd uit van veel kennis en ervaring bij jou als deelnemer. Haar kracht is dan ook juist daarop in te haken. Theorie en praktijk gaan samen op en zowel oude als nieuwe inzichten zijn waardevol voor Liesbeth. Een constante koppeling aan de praktijk en haar vele jaren ervaring zorgen ervoor dat je wordt gekend in je kracht en bediend vanuit je leervragen. Liesbeth is naast opleidingsdocent heel actief voor de Academie. Ze geeft trainingen die gelinkt kunnen worden aan (fijn)motorische ontwikkeling, traumasensitief lesgeven en coachen op complexe vaardigheden.
Lucinda is onze trainer en expert VVE, Montessori VVE en Uk & Puk. Ze werkt als montessoriopleider, begeleider en coach. Lucinda doet er alles aan om het optimale leerrendement te halen uit jou als onderwijsprofessional. Zodat jij de kinderen kunt geven waar zij recht op hebben; goede begeleiding en goed onderwijs. Bewustwording van jouw eigen talenten en kwaliteiten als leerkracht en mens staan hierbij centraal. Lucinda werkt dan ook mensgericht en tegelijkertijd resultaatgericht. Ze begeleidt en stimuleert je altijd vanuit het positieve, om je zo verder te laten ontwikkelen.
Marjan is expert in het onderwijs aan het jonge kind. Ze heeft inmiddels vele professionals getraind om het spelend leren vorm te geven in de eigen school via de Post-hbo opleiding Jonge Kind Specialist. Het is haar doel om betekenisvol onderwijs te geven voor iedereen. Marjan gelooft dan ook dat deelnemers van de opleiding samen met collega’s eigenaar zijn van het onderwijs aan het jonge kind en dit onderwijs samen ontwerpen en uitvoeren in het belang van het jonge kind. Hierbij is Marjan aanvoerder van het lerend netwerk voor jonge kind leerkrachten.
Nyree is er als directeur van de Academie op gebrand om bij te dragen aan onderwijs waarin kinderen en leerkrachten zich iedere dag weer veilig en happy voelen en ervaren dat ze helemaal zichzelf kunnen zijn. Daarbij wenst ze dat zij in hun kracht worden gezet en met hoge verwachtingen worden uitgedaagd en ondersteund in hun ontwikkeling. En dat ze mogen ervaren hoe leuk het is van en in de wereld te mogen leren. Wetende hoe complex het beroep van leerkracht kan zijn, probeert Nyree samen met het team een zo rijk mogelijk leerlandschap voor professionele ontmoeting, uitdaging, inspiratie, maar ook onthaasting en ontspanning te bieden. Zodat onze kinderen vitale, gelukkige en top onderwijsprofessionals mogen ontmoeten in de scholen.
Voel jij je opgesloten in het onderwijssysteem? Rudolf creëert vrije ruimte om je eigen vragen en kwesties te onderzoeken door middel van dialoog. Hij helpt je met de kennis en vaardigheden die je nodig hebt om op een professionele manier met kinderen en collega’s te filosoferen. Met als resultaat betekenisvol onderwijs dat aansluit op wat leerlingen willen. Hierdoor leren ze meer én gaan ze gemotiveerder naar school. Rudolfs expertise ligt op het gebied socratische en pedagogische gespreksvoering, filosoferen met kinderen en maatschappelijk controversiële kwesties onderzoeken via de dialoog.
Thomas More Academie | Stationssingel 80, 3033 HJ, Rotterdam | E. pro@thomasmorehs.nl | T. 0104657066 | M. 0612650293Onderdeel van Thomas More Hogeschool | Leveringsvoorwaarden