Inhoud

Inhoud

In deze training leer je oplossingsgerichte technieken en onderkent de problemen die de leerling ervaart. Daarbij verkennen we mogelijke interventies met betrekking tot zelfkennis en regulering. Dit doen we vanuit theorie, maar vooral ook door middel van actieve werkvormen.

De training bestaat uit een mix van theorie en praktijk. Hierbij komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • 5 gebieden van gedragsbeïnvloeding: inzicht in verschillende manieren om gedrag te beïnvloeden.
  • Groepsdynamica: begrijpen hoe groepsdynamiek het gedrag van leerlingen beïnvloedt.
  • Aanleren van sociale en emotionele vaardigheden: inclusief impulscontrole en regulatie.
  • Moreel redeneren toepassen: leren hoe moreel redeneren kan helpen bij het reguleren van gedrag.
  • Samenwerken met het team: technieken voor effectieve samenwerking tijdens uitdagende situaties.
  • Theorie over reguleren en zelfkennis: dieper inzicht in zelfregulatie en kennis van anderen.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de komende evenementen
Ontvang updates over beschikbare beurzen en subsidies
Krijg nieuwe ideeën voor je persoonlijke ontwikkeling
Schrijf je in
Programma opbouw

Programma opbouw

Deze training wordt op maat samengesteld op basis van de specifieke ontwikkelbehoefte van jullie team.

Doelgroep

Doelgroep

Alle onderwijsprofessionals die te maken hebben met probleemgedrag in de klas of op het schoolplein en willen leren hoe zij dit effectief kunnen aanpakken met hun team.

Praktische informatie

Praktische informatie

Duur: in overleg
Startdatum: in overleg
Locatie: eigen schoollocatie
Trainer: wordt gekozen passend bij de ontwikkelvraag
Opleidingskosten: op basis van offerte

Leg jullie ontwikkelvraag aan ons voor!

Meer informatie over dit traject
Team Thomas More Academie

Team Thomas More Academie

Team TMA

Anderen kozen ook

Teamscholing Gespreksvoering vanuit waarderend perspectief

Interpersoonlijke communicatie is een breed en dynamisch begrip. Op vele lagen kunnen verstoringen plaatsvinden, met soms diepgaande gevolgen voor de samenwerking tussen collega’s, leerkrachten, leerlingen en ouders. Heeft jullie team ondersteuning nodig om weer op een positieve, constructieve manier met elkaar te kunnen samenwerken? Om naar elkaar te kunnen kijken vanuit ieders ontwikkelpotentieel en te vertrouwen op het kunnen van de ander? De training Gespreksvoering vanuit waarderend perspectief biedt de tools en technieken die nodig zijn om effectief en waarderend met elkaar te communiceren.

Lees meer
Lees meer over

Teamscholing Communiceren met ouders

Heb je ooit ouders meegemaakt die het advies voor het voortgezet onderwijs niet willen accepteren? Of ouders die agressief reageren als je voorzichtig het gedrag van hun kind aan de orde wilt stellen? Die nergens op reageren, maar wel direct aan de bel trekken als ze het gevoel hebben dat hun kind door school wordt benadeeld? Tijdens de training Communiceren met ouders ga je als team actief aan de slag met het voeren van uiteenlopende gesprekken met ouders. Denk hierbij aan 10-minutengesprekken, adviesgesprekken en slecht-nieuwsgesprekken. Maar ook spontane gesprekken die ontstaan tijdens het halen of brengen van de leerlingen.

Lees meer
Lees meer over

Post-hbo Opleiding Gedragsspecialist

Ben jij sterk gericht op het pedagogisch klimaat in jouw groep of school? Vind jij het belangrijk dat ieder kind tot zijn recht komt en dat leerkrachten het gevoel hebben dat ieder kind zich gezien en gehoord voelt? Ben jij altijd al geïnteresseerd geweest in het gedrag van kinderen, de gehele groep en bijbehorende interactie? Ben jij diegene die de sparringpartner van collega’s en directie kan zijn? Dan is de post-hbo opleiding tot Gedragsspecialist iets voor jou.

Lees meer
Lees meer over