Inhoud

Inhoud

Leer hoe coöperatieve werkvormen niet alleen de onderlinge interactie verbeteren, maar ook bijdragen aan een inclusieve leeromgeving. Deze cursus richt zich op het effectief inzetten van coöperatieve werkvormen in de klas. Je leert hoe je leerlingen kunt laten samenwerken, taken verdelen en actief naar elkaar laten luisteren. De nadruk ligt op het versterken van de sociaal-emotionele ontwikkeling en het stimuleren van een positieve groepsdynamiek. Je krijgt veel praktische tools en inzichten om hiermee zelf direct aan de slag te gaan in jouw eigen klas.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de komende evenementen
Ontvang updates over beschikbare beurzen en subsidies
Krijg nieuwe ideeën voor je persoonlijke ontwikkeling
Schrijf je in
Programma opbouw

Programma opbouw

In vier bijeenkomsten van 3 uur ga je aan de slag met coöperatieve werkvormen die je de volgende dag gelijk kunt toepassen in jouw eigen klas.

Doelgroep

Doelgroep

Leerkrachten en onderwijsprofessionals in het basisonderwijs die hun vaardigheden willen ontwikkelen in coöperatief leren om sociale interactie, samenwerking en groepsdynamiek te versterken.

Praktische informatie

Praktische informatie

Startdatum: 29 januari 2025
Duur: 4 bijeenkomsten (29 januari, 19 februari, 12 maart, 26 maart)
Lestijd: woensdagen van 15:30-18:30 uur
Locatie: Thomas More Hogeschool
Trainer: Lennard de Roo
Opleidingskosten: €595,-

Quotation mark

"Onderwijs is niet het leren van feiten, maar het trainene van de geest om te denken"(Einstein). Lennard’s drijfveer is leren leren. Of hij nou training geeft, op lesbezoek is en feedback geeft, of alleen maar mee kan denken… Nieuwsgierigheid is wat hem drijft. Hij heeft ervaring als leerkracht, trainer, schoolcoach en kan over veel onderwijsinhouden meedenken. Hij haalt voldoening uit het motiveren van leerkrachten om het individuele kind te zien. Lennard traint bij TMA op hetgebied van dalton-scholing, visie-ontwikkeling, vernieuwingsonderwijs, leren leren en dactisch coachen.

Lennard de Roo - Trainer

Verrijk je klas met coöperatief leren en bouw samen aan een inclusieve en sociale leeromgeving.

Dit zeggen anderen - Coöperatieve werkvormen

Lennard de Roo

Trainer

Dit zeggen anderen

Coöperatieve werkvormen

Direct aanmelden of meer informatie

Inschrijven Contact
Team Thomas More Academie

Team Thomas More Academie

Team TMA

Anderen kozen ook

Training Het puberbrein en leerstrategieën

De overstap van het primair onderwijs naar het voortgezet onderwijs is voor veel kinderen een grote uitdaging. Met de juiste kennis en vaardigheden kun je je leerlingen in groep 8 of in de brugklas van het VO kennis laten maken met verschillende leerstrategieën. Dit zal bijdragen aan betere leerresultaten en meer zelfvertrouwen bij de overstap naar het voortgezet onderwijs.

Lees meer
Lees meer over

Cursus zelfsturing en eigenaarschap versterken met i-Self

Kun je zelfsturing zelfgestuurd leren? Hoe bevorder je zelfsturing en eigenaarschap in je groep of op school? Dat leer je in deze cursus! Zelfsturing en zelfregulatie zijn cruciale factoren voor schoolsucces, naast intelligentie. Helaas beschikken niet alle kinderen over het vermogen om hun eigen leerproces te sturen. Kennis over de ontwikkeling van executieve functies biedt je de handvatten om het eigenaarschap van leerlingen te vergroten. Met een aanpak zoals i-Self kunnen kinderen meer inzicht krijgen in hun leerproces en het eigenaarschap in de groep vergroten.

Lees meer
Lees meer over

Executieve functies in de groep

Ontdek hoe je leerlingen kunt helpen bij het organiseren, plannen en flexibel omgaan met uitdagingen, essentiële vaardigheden voor hun toekomstige succes. De cursus Executieve functies in de Groep biedt je praktische tools om executieve vaardigheden bij je leerlingen te ontwikkelen.

Lees meer
Lees meer over