Ga naar de inhoud

Join In

Teamscholingstrajecten
Home » Cursussen » Masterclass Zelfregulerend leren gaat niet vanzelf, maar hoe dan wel?

Masterclass Zelfregulerend leren gaat niet vanzelf, maar hoe dan wel?

 

Je mag verwachten dat onderwijs bijdraagt aan de kennisontwikkeling van lerenden – of dat nou studenten zijn of leerlingen. Je mag verwachten dat ze meer leren over biologie, economie, Nederlandse taal en wiskunde en dat ze die kennis leren toepassen. Maar als voorbereiding op het vervolgonderwijs en daarna mag je bovendien hopen dat ze ook iets leren over hoe je moet leren. Hiermee bedoelt spreker Patrick Sins dat ze ook instructie krijgen over welke strategieën je het best kan gebruiken om te leren of om kennis te verwerven. Dit noemen we strategieën voor zelfregulerend leren. Het gaat dan bijvoorbeeld over het gebruiken van je voorkennis, het maken van aantekeningen, het stellen van doelen, het bijhouden van een planning en het checken of je iets begrijpt. Dit zijn bovendien strategieën die volgens onderwijsonderzoek zorgen voor betere leerprestaties. Ondanks dat leerlingen en studenten onmiskenbaar veel kennis opdoen, lijkt het er echter op dat zelfregulerend leren tijdens de les nauwelijks de aandacht krijgt die het verdient. In deze lezing laat Patrick zien wat hier achter steekt, wat volgens onderzoek ‘werkt’ en wat jij kan doen om dit in je les te integreren.

Praktisch
Datum: maandag 27 mei 2024 van 19:30 – 21:30 uur



79b.
Masterclass

Thema
Zelfregulerend werke

Organisatie
Thomas More Academie

Locatie
Thomas More Hogeschool

Trainer
Patrick Sins

Afronding
n.v.t

Startdatum
27-05-2024

Aantal bijeenkomsten
1

Contacttijd
<5 uren

Zelfstudie
0

Opleidingskosten
Kosteloos



Aanmelden

Aanmelden


Ik heb een vraag

Vraag informatie aan

Ook interessant

Thomas More Academie  |  Stationssingel 80, 3033 HJ, Rotterdam  |  E. pro@thomasmorehs.nl  |  T. 0104657066  |  M. 0612650293
Onderdeel van Thomas More Hogeschool  |  Leveringsvoorwaarden