Meteen naar de inhoud

Join in!

Teamscholingstrajecten
Home » Cursussen » Workshopreeks Starten in de stad, divers en inclusief denken

Workshopreeks Starten in de stad, divers en inclusief denken

Wanneer je lesgeeft in de stad, kom je in aanraking met andere vraagstukken dan wanneer je werkt in een niet-grootstedelijke context. Ben jij net gestart op een stadsschool en wil je beslagen ten ijs komen om de kinderen te geven wat ze nodig hebben en verdienen? Pak dan je persoonlijk leiderschap op en ga aan de slag met deze gerichte workshopreeks met fantastische trainers:


Onderwijskansen – Karim Amghar

Kansengelijkheid gaat niet alleen over onder-advisering, maar ook over de samenwerking met ouders, de inrichting van het onderwijs en de cultuur op school. Hoe kun je bijvoorbeeld samenwerken met ouders die geen ervaring hebben met het Nederlandse onderwijssysteem? En hoe zorg je dat alle kinderen uitgedaagd worden in de lessen? Hoe spreek je in de lerarenkamer op een constructieve manier over de leerlingen?

 

Cultuursensitiviteit – de Globe Academie

Herken jij ook dat het soms zo puzzelen is of de taalverwerking de grootste factor van invloed is op de ontwikkeling van een kind? Of dat er toch andere factoren meespelen?
Ontwikkel een meertalige en multiculturele houding door verbinding te leggen tussen welbevingen, identiteit, educatief partnerschap, taal en meertaligheid. Want pas wanneer je het kind écht centraal zet, ga je ervaren dat je je beter af kunt stemmen op een superdiverse populatie.

 

Educatief partnerschap– Özlem Saraç

Elke school heeft de ambitie om het optimale uit het kind te halen en te stimuleren om zich optimaal te ontwikkelen. Een goede samenwerking tussen school en ouders versterkt de ontwikkelkansen van een kind. Bij educatief partnerschap ondersteunen ouders en de school elkaar en proberen ze hun bijdragen zo veel mogelijk op elkaar af te stemmen. Doel is het leren, de motivatie en de ontwikkelingen van de kinderen te bevorderen. Hoe neem je ouders mee in het leren (leren) van hun kind en wat vergt dat van leerkrachten? Tijdens deze sessie kijken we welke plek educatief partnerschap binnen ouderbetrokkenheid heeft en hoe deze praktisch toegepast kan worden.

 

Persoonlijk leiderschap – Wendy Koopmans

Er wordt veel van jou als onderwijsprofessional verwacht. Je bent druk met het ondersteunen anderen, in hun groei en ontwikkeling. Soms heb je het gevoel druk te zijn met van alles, behalve jezelf. Het is tijd om voor jezelf te zorgen! En je werk vanuit motivatie en drijfveren te kunnen uitoefenen. Zo maak je vanzelf doordachte keuzes in je professionele ontwikkeling.

 

Programma

Data Tijd Thema
wo 20-09-23 15:30 – 18:00 uur Onderwijskansen
di 31-10-23 19:00 – 21:30 uur Cultuursensitief
do 18-01-24 19:00 – 21:30 uur Oudergesprekken
wo 27-03-24 15:30 – 18:00 uur Persoonlijk leiderschap

Prijs
€ 175,- per workshop
Kortingstarief van € 325,- bij deelname aan vier workshops



81.
Workshop

Thema
Grootstedelijke context

Organisatie
Thomas More Academie

Locatie
Thomas More Hogeschool

Trainer
Karim Amghar
Özlem Turan
Globe Academie

Afronding
Bewijs van deelname

Startdatum
20-09-2023

Aantal bijeenkomsten
4

Contacttijd
10-20 uren

Zelfstudie
<10 uren

Prijs
€ 175,- per workshop*





Ik heb een vraag

Vraag informatie aan

Ook interessant

Thomas More Academie  |  Stationssingel 80, 3033 HJ, Rotterdam  |  E. pro@thomasmorehs.nl  |  T. 0104657066  |  M. 0612650293
Onderdeel van Thomas More Hogeschool  |  Leveringsvoorwaarden