Thomas More Academie beschikt over een groot netwerk van experts. We hebben veel ervaring in het samenbrengen van de gewenste expertises en het betrekken van de eigen expertise binnen de school of het bestuur.
Wij hebben ook ervaring met het aanbieden van trajecten op maat voor bestuursacademies. Dit doen wij volledig ontzorgend of in co-creatie. Ook het samen voorbereiden van studiedagen of het opstellen van een jaarplan is mogelijk.
Vrijwel alle trajecten in ons aanbod voor open inschrijving kunnen ook worden aangeboden als studiedagen en teamscholing. Wanneer een traject mooi aansluit bij de ontwikkelplannen van de school, of de leerbehoefte van meerdere collega’s, biedt het inkopen van teamscholing financiële voordelen. Als je samen leert kun je ook gezamenlijk aan de slag met de doorvertaling in de eigen praktijk. Daarnaast is het bij een grotere groep deelnemers vaak ook financieel voordeliger om de scholing in te kopen voor het hele team.
Meer informatie over de mogelijkheden van procesbegeleiding bij jullie specifieke ontwikkelvraagstuk? Neem dan contact op via pro@thomasmorehs.nl.
Zoek je wat inspiratie? De volgende trajectthema’s hebben we de afgelopen jaren al succesvol op maat aangeboden:
- Onderweg naar kansengelijkheid
- Rekenonderwijs
- Taalonderwijs en de meertalige leerling (NT2)
- Lees- en schrijfplezier
- ICT en digitale geletterdheid
- Ontwikkelvoorsprong en hoogbegaafdheid
- Burgerschap
- Inclusie en diversiteit
- Sociaal ondernemerschap
- Gedrag anders bekijken
- Educatief partnerschap en oudergesprekken
- Onderwijs anders vormgeven
- Motivatie en mindset
- Trauma sensitief lesgeven
- Waarderende gespreksvoering
- Kindgesprekken vanuit effectieve feedback
- Buitenonderwijs
- Didactisch coachen
ONDERWIJSVERNIEUWERS Alle teamscholingstrajecten zijn geschikt voor traditionele vernieuwers! Wil je meer toespitsen op een specifiek onderdeel van jullie vernieuwingsonderwijs? Dan maken wij het aanbod graag nog passender naar jullie wensen.
WAARDERING
“Ik had nooit gedacht dat dit team met en van elkaar zou willen leren.”
“We hebben goed leren kijken naar teamprocessen en er zelf inhoudelijk uitblijven.”
“Wow, wat is dit pittig en wat leer ik veel, ook over mezelf.”
“Ik merk dat ik mezelf meer gesteund voel nu ik samen met mijn collega’s aan eigen doelen kan werken.”