Inhoud

Inhoud

Tijdens deze tweedaagse worden nieuwe theoretische concepten en ontwikkelingen gepresenteerd die direct toepasbaar zijn in je eigen lespraktijk. Door deel te nemen, draag je bij aan oplossingen voor actuele onderwijsdilemma’s en versterk je je professionele netwerk met collega’s van andere scholen.

  • Kennismaking met nieuwe theoretische concepten en ontwikkelingen in het onderwijs.
  • Uitwisseling van kennis en ervaringen tussen docenten uit verschillende scholen.
  • Bespreking van actuele onderwijsdilemma’s en gezamenlijke zoektocht naar oplossingen.
  • Inspiratie door praktijkvoorbeelden en uitwerkingen van andere scholen.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de komende evenementen
Ontvang updates over beschikbare beurzen en subsidies
Krijg nieuwe ideeën voor je persoonlijke ontwikkeling
Schrijf je in
Programma opbouw

Programma opbouw

  • Dag 1: Kennismaking, introductie van theoretische concepten, en uitwisseling van expertise.
  • Dag 2: Verdieping in actuele onderwijsdilemma’s, gezamenlijke reflectie en oplossingsgerichte discussies.
  • Afsluiting: Netwerken en mogelijkheden voor verdere samenwerking tussen deelnemende scholen.
Doelgroep

Doelgroep

Docenten en onderwijsprofessionals werkzaam in het voortgezet onderwijs die hun kennis willen verdiepen en inspiratie willen opdoen voor hun onderwijspraktijk.

Praktische informatie

Praktische informatie

Duur: 2 werkdagen
Startdatum: nader te bepalen
Locatie: Inspirerende locatie in midden Nederland
Trainer: Brigitte Witmus e.a.
Opleidingskosten: €675,-
Afronding: bewijs van deelname

Quotation mark

“Experience is the best and indeed the only real teacher” (Helen Parkhurst) Brigitte is onze expert Daltononderwijs en Brein. Als onderwijs- en ontwikkelingspsycholoog en leerkracht weet ze het theoretische naadloos op het praktische aan te laten sluiten. Onderwijsinnovatie en de werking van de hersenen zijn daarbij haar grootste drive.

Brigitte Witmus - Trainer

De echte taak van de school is niet om de leerling vast te houden aan vooropgezette ideeën, maar om hem de vrijheid te geven zijn eigen ideeën te ontdekken. (Helen Parkhurst)

Dit zeggen anderen - Dalton tweedaagse docenten

Brigitte Witmus

Trainer

Dit zeggen anderen

Dalton tweedaagse docenten

Direct aanmelden of meer informatie

Inschrijven Contact
Team Thomas More Academie

Team Thomas More Academie

Team TMA

Anderen kozen ook

Dalton inspiratie tweedaagse voor trainers Voortgezet Onderwijs

De Dalton Trainersopleiding voor docenten in het voortgezet onderwijs is ontworpen om jouw vaardigheden als trainer te ontwikkelen en te versterken. Deze opleiding biedt een platform waarin je samen met andere trainers nieuwe kennis en methoden verkent, en waarbij jouw eigen scholingsbehoeften centraal staan. Door het train-de-trainer principe breng je niet alleen je eigen expertise naar een hoger niveau, maar draag je ook actief bij aan de professionalisering van het daltononderwijs op scholen.

Lees meer
Lees meer over

Leidinggeven aan het veranderproces in de daltonschool

Ben jij leidinggevende, coördinator of intern begeleider op een Daltonschool? Deze opleiding richt zich op jouw persoonlijke ontwikkeling tot een erkende Dalton-leidinggevende. Met als theoretische basis het gedachtegoed van Helen Parkhurst en de Golden Circle van Simon Sinek, vertalen we de kernwaarden naar de dagelijkse praktijk op een Daltonschool. Ontwikkel de kennis, vaardigheden en attitude die verwacht worden van een Dalton-leidinggevende en draag bij aan de groei en ontwikkeling van jouw team.

Lees meer
Lees meer over

Opleiding Dalton voor leerkrachten primair onderwijs

Alles wat kinderen al kunnen, hoef je ze niet meer te leren. En alles wat de leerlingen zelf kunnen, moet je als leerkracht niet doen. Het klinkt eenvoudig, maar om goed les te kunnen geven volgens de daltonprincipes, moet je over de juiste kennis en vaardigheden beschikken. Ga jij binnenkort werken op een daltonschool, of werk je daar misschien al? Word dan erkend daltonleerkracht met deze opleiding. Zo haal je het beste uit het daltononderwijs en je leerlingen! Zodat zij initiatief durven nemen, verantwoordelijkheid durven dragen voor zichzelf, de medemens en hun omgeving. En zodat jij als dalton collega een bijdrage kunt leveren aan de (door)ontwikkeling van het onderwijs bij jou op school.

Lees meer
Lees meer over