Het doel is meer kennis opdoen over de leerlijnen op het gebied van basisvaardigheden (taal en rekenen) en burgerschap, zodat de docent de SLO-doelen kan verbinden aan het kunstvak. Naast kennis over de leerlijnen verdiepen we ons ook in de didactiek en de klassenorganisatie. Wat vooral aan bod komt, is hoe de samenwerking met de scholen en de kunstvakdocenten verstevigd kan worden. Je ontwerpt een breed aanbod vanuit je kunstvak waarbij je pedagogische-didactische vaardigheden en klassenmanagement worden versterkt. Het doel is dat je samen met de groepsleerkrachten steviger aan taal, rekenen, wo en burgerschap kan werken. Je reflecteert op school, groep en leerling niveau ter verbetering van het onderwijs.
Het traject bestaat uit zes bijeenkomsten van drie uur. Naast kennis over de kerndoelen, leerlijnen en essentiële doelen, gaan we ook praktisch aan de slag met het ontwerpen van lessen. Je krijgt inzicht in wat een basisschoolleerling moet weten en kunnen en hoe je dit ook vanuit kunstvakken kan ontwikkelen.