Meteen naar de inhoud

Join in!

Teamscholingstrajecten
Home » Cursussen » Webinar Leren kun je leren: Evidence informed werken

Webinar Leren kun je leren: Evidence informed werken

Leerstrategieën kunnen een groot verschil maken in het schoolsucces van een kind. In de klas wordt er meer zelfredzaamheid van leerlingen gevraagd en is het belangrijk om effectieve leerstrategieën aan te bieden. Dit vraagt om zelfregulatie, maar die ontwikkelt zich niet vanzelf. Dit moet je ondersteunen en stimuleren. Met andere woorden: leerlingen die eigenaar zijn van hun eigen leerproces zijn meer betrokken en gemotiveerd (Van Dycke, Martin & Lovett, 2006). Leerlingen kiezen vaak (50%-90%) uit onwetendheid voor leerstrategieën die weinig effectief zijn (Karpicke, Butler & Roediger, 2009). Als leerlingen leerstrategieën aanleren, beheersen en inzetten is zelfregulatie aan te leren en is het mogelijk deze verder te ontwikkelen (Kostons, Donker & Opdenakker, 2014).

Hoe kan retrieval practice als cognitieve leerstrategie ingezet worden om de metacognitieve vaardigheden te ondersteunen? Wat is retrieval practice en wat maakt het dat het zo een krachtige leerstrategie is? Welke metacognitieve vaardigheden worden ondersteund en hoe kan het dagelijks in praktijk toegepast worden? In deze masterclass krijg je antwoord op deze vragen. Je kunt de volgende dag aan de slag in jouw eigen onderwijspraktijk met je nieuw verworven kennis.

Spreker:
Özlem Turan

Datum:
Maandagavond 20-02-2023



73.
Webinar

Thema
Ontwikkel je door

Organisatie
Thomas More Academie

Locatie
Thomas More Hogeschool

Trainer
Özlem Turan

Afronding
n.v.t

Startdatum
20-02-2023

Aantal bijeenkomsten
1

Contacttijd
<5 uren

Zelfstudie
0

Prijs
€ 49,-





Ik heb een vraag

Vraag informatie aan

Ook interessant