Pedagogisch Meesterschap

Teamscholingstrajecten
Home » Cursussen » Evalueren om van te leren

Evalueren om van te leren

Als leerkracht of intern begeleider wil je meer inzicht krijgen in het leerproces van het kind. Je wilt dat de opbrengsten en de kwaliteit hiervan in beeld worden gebracht.

Het liefst samen met het kind, door bijvoorbeeld een rapport, kindwerkdossier, portfolio of meerdere documenten, zelfs tegelijk! Maar wat is nu echt belangrijk en waardevol? Waarvoor doen we eigenlijk wat we doen?

Doel

  • Zicht op eigen onderwijsconcept, waarden en visie;
  • Vanuit een theoretisch kader een eerste verkenning in het evalueren om te leren;
  • Zicht op waarden, visie en collectieve ambities;
  • Zicht op leeruitdaging, het proces en kwaliteit in beeld brengen mede vanuit de ogen van het kind;
  • Stimuleren van een actieve rol van kinderen in het sturen van hun eigen leerproces.

 

Doelgroep

Onderwijsprofessionals in het basisonderwijs.

Inhoud

Tijdens de bijeenkomsten bekijken we de mogelijkheden om leerprocessen in beeld te brengen binnen je eigen onderwijspraktijk. Daarbij beantwoorden we veel gehoorde vragen en gaan we direct concreet aan de slag: wat voor evaluatievormen passen het beste binnen jouw eigen onderwijsconcept en de visie van de school? Ben je voornamelijk het resultaat aan het weergeven of evalueer je samen met de kinderen en geven de kinderen onderling al feedback?

Lesdata

07-12-2020 15:30-18:30
08-02-2021 15:30-18:30



19.
Cursus, Upgrade

Subdeel
Kindkracht & Groepskracht

Locatie
Thomas More Hogeschool

Startdatum
28-09-2020

Organisatie
Thomas More Academie

Trainer
Joyce Poiesz
Divers

Prijs
€ 275

Studiebelastingsuren
16

Afronding
Bewijs van deelname



Meld je aan of vraag hier informatie aan.

Aanmelden voor dit traject

WAARDERING

“Het heeft mij nieuwe inzichten opgeleverd”
“Hier wil ik graag met het team verder aan werken”

Ook interessant