Teamscholingstrajecten

Teamscholingstrajecten
Home » Cursussen » Rekenverbetertraject

Rekenverbetertraject

Lesgeven aan gemotiveerde leerlingen, dat willen we allemaal! Vooral bij vakken als rekenen, waaraan dagelijks veel tijd wordt besteed, is het belangrijk de motivatie hoog te houden. Door middel van een Rekenverbetertraject leert het team het rekenonderwijs beter vorm te geven. De kracht van dit traject is dat het traject in drie fasen is verdeeld. We gaan van start met de teamleden die veel plezier hebben in rekenonderwijs. Hun zogenaamde proeftuintjes vormen de bodem voor rekenonderwijs waar de hele school uiteindelijk de vruchten van plukt.

Doel
Creëer een ijzersterk fundament in rekenonderwijs bij jullie op school met het Rekenverbetertraject:

  • Leer motiverend rekenonderwijs vorm te geven op een duurzame manier en van binnen uit;
  • Werk samen met collega’s, inspireer de ander en laat je inspireren. Zo maak je rekenonderwijs weer leuk;
  • Stel leerlingen in staat op hun eigen niveau en op een betekenisvolle manier te leren.

 

Doelgroep
Teams die het rekenonderwijs binnen de school naar een hoger plan willen tillen en hiervoor door de directie van de school worden gefaciliteerd.

Inhoud
Het Rekenverbetertraject verspreidt zich over een periode van drie jaar. Het eerste jaar starten we met leerkrachten die met plezier het vak rekenen geven. Dit zijn ook de collega’s die graag hulp willen bieden aan collega’s op dit gebied. Zij starten met het opzetten van proeftuintjes: lessen die ervoor zorgen dat de motivatie voor rekenen-wiskunde omhoog gaat bij leerlingen. Hierdoor wordt het plezier en enthousiasme bevorderd. Belangrijk is daarbij dat leerlingen op hun eigen niveau en op betekenisvolle wijze gaan leren.
In het tweede jaar sluit een ander deel van het team aan. Samen gaan we vanuit de proeftuintjes van het eerste jaar een visie op de rekenlessen formuleren. De school zal zich hierdoor verder ontwikkelen. In het laatste jaar gaat het hele team verder met de schoolvisie op rekenonderwijs. Alle leerkrachten in het team zijn dan bezig met het verbeteren van hun rekenonderwijs.

Dankzij het drie-fasen-systeem werken leerkrachten aan hun eigen ontwikkeling, aan de ontwikkeling van het team en aan de kwaliteit van het reken-wiskundeonderwijs op de hele school.

 



14.
Cursus

Thema
Onderwijspraktijk versterken

Organisatie
Thomas More Academie

Locatie
eigen schoollocatie

Trainer
Madeleine Vliegendhart
Shaheen Khan

Afronding
Certificaat

Startperiode
Op basis van offerte

Aantal bijeenkomsten

Contacttijd

Zelfstudie

Prijs
Op maat





Ik heb een vraag

Vraag informatie aan

Ook interessant